Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dynamická analýza železniční mostní konstrukce
Mojrová, Martina ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Náplní práce je určení modálních charakteristik konstrukce mostu přes řeku Dyji nedaleko Břeclavi, a to v prostředí softwaru ANSYS a softwaru AxisVM. Tyto charakteristiky jsou porovnány s výsledky dynamické zatěžovací zkoušky, jež byla na mostě provedena, i mezi sebou. V práci je dále posouzena odezva na statické zatížení dopravou v rámci ověřování nutnosti provedení dynamické analýzy. Dále je nasimulováno dynamické zatížení dopravou a výsledky simulace jsou porovnány s výsledky dynamické analýzy provedené v rámci projektu. Cílem práce je provést několik statických a dynamických úloh a jejich výsledky porovnat se skutečným měřením, s výpočtem a porovnat vliv modelu na určité veličiny.
Lávky pro pěší tvořené plochým obloukem
Jurík, Michal ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Tématem disertační práce je studium lávek pro pěší tvořených plochým obloukem. Pro pochopení základního statického působení plochého oblouku byla vypracována studie zabývající se návrhem přímého plochého oblouku jako lávky pro pěší o velkém rozpětí a vlivu tuhosti na jejím vzepětí. Pro matematické modelování byl použit MKP systém ANSYS. Bylo prokázáno, že k návrhu čistě betonového plochého oblouku je nezbytná obrovská ohybová tuhost, čehož lze dosáhnout pouze pomocí masivního průřezu. Získané poznatky byly dále použity při návrhu unikátní lávky pro pěší tvořené půdorysně zakřiveným plochým obloukem, kde k přenosu velkých ohybových momentů byla navržena ocelová trubka. Bylo testováno hned několik variant s rozdílným rozpětím a půdorysným vzepětím oblouku. Z testovaných variant byla následně vybrána lávka o rozpětí 45 m a půdorysném vzepětí oblouku 10 m, která se jevila nejlépe a dále byla detailně analyzována. Studovaná konstrukce je tvořena betonovou deskou, která je prostřednictvím ocelových konzol na vnitřní straně ztužena ocelovou trubkou s odstupňovanou tloušťkou stěny. Vnější kabely, které jsou vedeny v trubce zábradlí, vyrovnávají účinky kroucení od vlastní tíhy. Navržená konstrukce a postup statické analýzy byly experimentálně ověřeny na plně funkčním zmenšeném modelu konstrukce v měřítku 1:6. V práci je popsána použitá modelová analogie a dále je podrobně dokumentován návrh a realizace modelu. Provedené zatěžovací zkoušky modelu prokázaly správnost návrhu půdorysně zakřivené lávky, její vysokou únosnost a správnost vyvinutého postupu statické analýzy. Získané výsledky a zkušenosti z návrhu konstrukce a realizace modelu tvoří základ pro realizaci studovaných konstrukcí v inženýrské praxi. Poslední část disertační práce se zabývá možností náhrady ocelových komponent betonem u lávky tvořené půdorysně zakřiveným plochým obloukem. Z této studie vyplývá, že využití betonu je značně limitováno rozpětím lávky.
VLIV ZMĚNY NÁHRADNÍ TLOUŠŤKY PRŮŘEZU NA CHOVÁNÍ BETONOVÝCH KONSTRUKCÍ
Hofírek, Radovan ; prof. ing. Jan L. Vítek, CSc. (oponent) ; Borzovič,, Viktor (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Správné určení reologických jevů je značně obtížné, neboť záleží na mnoha vstupních parametrech, např. na stáří betonu, velikosti tělesa, relativní vlhkosti prostředí, pevnosti betonu, rychlosti hydratace cementu, vlivu teploty, druhu namáhání a způsobu ošetřování. Tato dizertační práce se zaměřuje na to, jaký vliv má změna náhradní tloušťky betonového průřezu na chování betonových konstrukcí. Tedy jakým způsobem se změní reologické jevy v důsledku nanesení, popř. stržení izolace z povrchu betonových těles v průběhu životnosti konstrukce. Byla provedena dlouhodobá experimentální měření zkušebních těles i reálné mostní konstrukce. Data byla popsána, vyhodnocena a byly navrženy matematické úpravy pro předpisy Model Code 2010 a Model B4 (B3). Tyto nové vztahy umožňují ve výpočtech zohlednit vliv změny náhradní tloušťky betonového průřezu a tím zpřesnit výpočtové modely pro betonové konstrukce.
VLIV ZMĚNY NÁHRADNÍ TLOUŠŤKY PRŮŘEZU NA CHOVÁNÍ BETONOVÝCH KONSTRUKCÍ
Hofírek, Radovan ; prof. ing. Jan L. Vítek, CSc. (oponent) ; Borzovič,, Viktor (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Správné určení reologických jevů je značně obtížné, neboť záleží na mnoha vstupních parametrech, např. na stáří betonu, velikosti tělesa, relativní vlhkosti prostředí, pevnosti betonu, rychlosti hydratace cementu, vlivu teploty, druhu namáhání a způsobu ošetřování. Tato dizertační práce se zaměřuje na to, jaký vliv má změna náhradní tloušťky betonového průřezu na chování betonových konstrukcí. Tedy jakým způsobem se změní reologické jevy v důsledku nanesení, popř. stržení izolace z povrchu betonových těles v průběhu životnosti konstrukce. Byla provedena dlouhodobá experimentální měření zkušebních těles i reálné mostní konstrukce. Data byla popsána, vyhodnocena a byly navrženy matematické úpravy pro předpisy Model Code 2010 a Model B4 (B3). Tyto nové vztahy umožňují ve výpočtech zohlednit vliv změny náhradní tloušťky betonového průřezu a tím zpřesnit výpočtové modely pro betonové konstrukce.
Lávky pro pěší tvořené plochým obloukem
Jurík, Michal ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Tématem disertační práce je studium lávek pro pěší tvořených plochým obloukem. Pro pochopení základního statického působení plochého oblouku byla vypracována studie zabývající se návrhem přímého plochého oblouku jako lávky pro pěší o velkém rozpětí a vlivu tuhosti na jejím vzepětí. Pro matematické modelování byl použit MKP systém ANSYS. Bylo prokázáno, že k návrhu čistě betonového plochého oblouku je nezbytná obrovská ohybová tuhost, čehož lze dosáhnout pouze pomocí masivního průřezu. Získané poznatky byly dále použity při návrhu unikátní lávky pro pěší tvořené půdorysně zakřiveným plochým obloukem, kde k přenosu velkých ohybových momentů byla navržena ocelová trubka. Bylo testováno hned několik variant s rozdílným rozpětím a půdorysným vzepětím oblouku. Z testovaných variant byla následně vybrána lávka o rozpětí 45 m a půdorysném vzepětí oblouku 10 m, která se jevila nejlépe a dále byla detailně analyzována. Studovaná konstrukce je tvořena betonovou deskou, která je prostřednictvím ocelových konzol na vnitřní straně ztužena ocelovou trubkou s odstupňovanou tloušťkou stěny. Vnější kabely, které jsou vedeny v trubce zábradlí, vyrovnávají účinky kroucení od vlastní tíhy. Navržená konstrukce a postup statické analýzy byly experimentálně ověřeny na plně funkčním zmenšeném modelu konstrukce v měřítku 1:6. V práci je popsána použitá modelová analogie a dále je podrobně dokumentován návrh a realizace modelu. Provedené zatěžovací zkoušky modelu prokázaly správnost návrhu půdorysně zakřivené lávky, její vysokou únosnost a správnost vyvinutého postupu statické analýzy. Získané výsledky a zkušenosti z návrhu konstrukce a realizace modelu tvoří základ pro realizaci studovaných konstrukcí v inženýrské praxi. Poslední část disertační práce se zabývá možností náhrady ocelových komponent betonem u lávky tvořené půdorysně zakřiveným plochým obloukem. Z této studie vyplývá, že využití betonu je značně limitováno rozpětím lávky.
Dynamická analýza železniční mostní konstrukce
Mojrová, Martina ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Náplní práce je určení modálních charakteristik konstrukce mostu přes řeku Dyji nedaleko Břeclavi, a to v prostředí softwaru ANSYS a softwaru AxisVM. Tyto charakteristiky jsou porovnány s výsledky dynamické zatěžovací zkoušky, jež byla na mostě provedena, i mezi sebou. V práci je dále posouzena odezva na statické zatížení dopravou v rámci ověřování nutnosti provedení dynamické analýzy. Dále je nasimulováno dynamické zatížení dopravou a výsledky simulace jsou porovnány s výsledky dynamické analýzy provedené v rámci projektu. Cílem práce je provést několik statických a dynamických úloh a jejich výsledky porovnat se skutečným měřením, s výpočtem a porovnat vliv modelu na určité veličiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.